Itt mindenki megoszthatja a tökéletes beállításhoz vezető praktikákat.
Vitorlázó modellek beállítása
Moderátor: FBarna
Vitorlázó modellek beállítása
Minden gép érzékeny a beállitásra, vitorlázó repülésben viszont azonnal érezhetjük a rossz beállítások negatív hatását.
Itt mindenki megoszthatja a tökéletes beállításhoz vezető praktikákat.
Itt mindenki megoszthatja a tökéletes beállításhoz vezető praktikákat.
Re: Vitorlázó modellek beállítása
Te hogy állnál hozzá? milyen sorrendben? Súlypont, vezérsíkok kitérése? és hogyan finomítanád?
Re: Vitorlázó modellek beállítása
nagyjából így!
kérdés persze a modell, ha gyári kiforrot dolog akkor hihetünk a közrezárt szögben, ha saját építés, akkor ezzel érdemes kezdeni a profil mentén.
Sulypont után vezérsíkok max kitérése, csűrő pedig a kormányok száma mentén nagyon eltérhet.
Én mindig arra törekszem, hogy a gép pont azt csinálja, amit várnánk tőle. csűrőre csűrjön, és ne adja fel-le az orrát stb.
kérdés persze a modell, ha gyári kiforrot dolog akkor hihetünk a közrezárt szögben, ha saját építés, akkor ezzel érdemes kezdeni a profil mentén.
Sulypont után vezérsíkok max kitérése, csűrő pedig a kormányok száma mentén nagyon eltérhet.
Én mindig arra törekszem, hogy a gép pont azt csinálja, amit várnánk tőle. csűrőre csűrjön, és ne adja fel-le az orrát stb.
Re: Vitorlázó modellek beállítása
Sziasztok.
Még egy szerintem lényeges dolog, Mindig 1x1 dolgot változtass!
Még egy szerintem lényeges dolog, Mindig 1x1 dolgot változtass!
Re: Vitorlázó modellek beállítása
Sziasztok.
En reszemrol a kovetkezo keppen szoktam.
A gyari adatok alapjan beallitom a kormanyokat.
Kiteres/differenceialas/iveles/madarfek stb.
A sulypontot a gyari “tol-ig” kozepere rakom az elso repuleshez.
Aztan johet a finomitas. Kategoria fuggoen (f5j-f3b-f3k stb stb)
Elsonek a sulypontot allitom. En ezt abszolut semlegesre szeretem egy laminaris verseny modellnel. (Antik/scale/oktato stb gépnel
Egy kicsit orrnehezebb iranyba allitok)
A kezemhez hangolom a kitereseket(valahogy ugy ahogy barna irta).
A modell csinalja repules kozben azt amit varok tole.
Aztan a sok sok start alatt amit beleraksz folyamatosan
allitgatsz finomhangolsz amig ugy nem erzed, h jo. De persze lehet, h 3 kulonbozo idojarasi helyzetre 3 kulonbozo finomhangolast hasznlasz.
En reszemrol a kovetkezo keppen szoktam.
A gyari adatok alapjan beallitom a kormanyokat.
Kiteres/differenceialas/iveles/madarfek stb.
A sulypontot a gyari “tol-ig” kozepere rakom az elso repuleshez.
Aztan johet a finomitas. Kategoria fuggoen (f5j-f3b-f3k stb stb)
Elsonek a sulypontot allitom. En ezt abszolut semlegesre szeretem egy laminaris verseny modellnel. (Antik/scale/oktato stb gépnel
Egy kicsit orrnehezebb iranyba allitok)
A kezemhez hangolom a kitereseket(valahogy ugy ahogy barna irta).
A modell csinalja repules kozben azt amit varok tole.
Aztan a sok sok start alatt amit beleraksz folyamatosan
allitgatsz finomhangolsz amig ugy nem erzed, h jo. De persze lehet, h 3 kulonbozo idojarasi helyzetre 3 kulonbozo finomhangolast hasznlasz.
Re: Vitorlázó modellek beállítása
Sziasztok! Ha a gázkaron van az ívelő, akkor mivel vezérlitek a gázt?
Zorro-t használok és RES-ben a potira tettem a gázt. Működik, de nem vagyok elégedett vele. Jobb lenne, ha motoros üzemmódban a gázkaron lenne a gáz, a többi üzemmódban pedig az ívelő lenne a gázkaron.
Zorro-t használok és RES-ben a potira tettem a gázt. Működik, de nem vagyok elégedett vele. Jobb lenne, ha motoros üzemmódban a gázkaron lenne a gáz, a többi üzemmódban pedig az ívelő lenne a gázkaron.
Re: Vitorlázó modellek beállítása
Ok, de milyen táv? Mert ha van egy kapcsolod, hogy üzem módot váltsál, akkor azzal tudod szabályozni, hogy ebben a póziban az ívelőbe túr bele de a motort lehúzza 0, a másikban meg a 3. csatornán a motort piszkálja (open TX)
Re: Vitorlázó modellek beállítása
SziaDROX írta: 2025 jún. 06, 11:19 pm Sziasztok! Ha a gázkaron van az ívelő, akkor mivel vezérlitek a gázt?
Zorro-t használok és RES-ben a potira tettem a gázt. Működik, de nem vagyok elégedett vele. Jobb lenne, ha motoros üzemmódban a gázkaron lenne a gáz, a többi üzemmódban pedig az ívelő lenne a gázkaron.
Nekem mindig bal kez (mode2-ben repulok) oldalso poti.
Igy szoktam meg. De ugy allitsd be ahogy neked kenyelmes/logikus.


